大墨/设计

New York City - Norah Jones

把它藏起来

《把它藏起来》:

在沉寂的黑夜中,美丽,却令人不安!

benben:

I can't remember what I planned tomorrow
I can't remember when it's time to go
When I look in the mirror
Tracing lines with a pencil
I remember what came before

我忘记了明天的计划
也不记得何时该启程
当我凝望镜子中的自己时
用铅笔追逐着一条条轮廓
我想起了往事

I wanted to think there was endless love
Until I saw the light dim in your eyes
In the dead of the night I found out
Sometimes there's love that won't survive

我渴望找到永恒的真爱
直到看见你眼中的光辉
在沉寂的黑夜中我找到了
而有些时候,爱情无法继续

New York City
Such a beautiful disease
New York City
Such a beautiful, 
Such a beautiful disease


纽约
多么美丽却令人不安
纽约
多么美丽
却令人感到不安


Laura kept all her disappointments
Locked up in a box behind her closet door
She pulled the blinds and listened to the thunder
With no way out from the family store

罗拉仍然保存着那份失意
把自己锁在储存室门后的匣子里
她闭上双眼 感受阵阵雷鸣
不愿意从小店里出来

We all told her things could get better
When you just say goodbye
I'll lay awake one more night
Caught in a vision I want to deny

我们安慰她 一切都会好
只要你说一声“再见”
我将再一次失眠
看见自己不愿面对的景象

And did I mention the note that I found
Taped to my locked front door
It talked about no regrets
As it slipped from my hand to the scuffed tile floor

我提到了那张小纸条了吗?
走向自己锁着的前门
当他从我手中滑落到磨损的地板上
我已经没有后悔之情

I rode the train for hours on end
And watched the people pass me by
It could be that it has no end
Just an action junkie's lullaby


New York City

We were full of the stuff that every dream rested
As if floating on a lumpy pillow sky
Caught up in the whole illusion
That dreams never pass us by
Came to a tattooed conclusion
That the big one was knocking on the door
What started as a mass delusion
Would take me far from the place I adore

纽约

我们心中充满着梦的痕迹
像漂浮在一片片棉花般的云里
拼命赶上整幅幻想的画面
那个梦想却永远不与我们相会
贸然地下了定论
因为外面的敲门声
而开始的却是杂乱的幻想
把我从爱慕的地方带走 很远很远

New York City




我渴望找到永恒的真爱
直到看见你眼中的光辉
在沉寂的黑夜中我找到了
而有些时候,爱情无法继续











纽约……

评论

热度(6)